Köpvillkor

FRI FRAKT INOM SVERIGE NÄR DU HANDLAR ÖVER 600 Kr.

KÖPVILLKOR

BESTÄLLNING
Beställning är bindande och du måste fyllt 18 år för att beställa
eller ha målsmans tillstånd.

LEVERANSTID
Leveranstid 1-4 vardagar. Läs mer längre ner.

FRAKT
FRI FRAKT när du handlar över 600 kronor och om leveransadressen
ligger i Sverige. Handlar du för 600 kronor eller mindre så tar vi en
fraktavgift på 69 kronor. Är din leveransadress i Danmark eller
Finland är fraktavgiften 150 Sek och Din order måste betalas i
förskott via banköverföring, inklusive frakten. Kontakta oss innan
Du gör Din beställning.

PRISER
Alla priser som anges är inklusive moms.

MINSTA ORDERSUMMA
Minsta ordersumma är 250 kronor.

BRA ATT VETA
Vi förbehåller oss för eventuella fel i vår nätbutik typ felaktigt pris pga
felskrivningar.

Vi anger vid många varor både vikten, längd, bredd och storlek etc,
för att du som kund skall veta vad du köper. Tänk på att det är svårt
att mäta vissa smycken exakt på mm så viss avvikelse kan förekomma.

Eftersom vi köper våra guldkedjor från olika tillverkare så kan vikterna
variera från gång till gång. Vi kontaktar Dig då som kund innan vi levererar
varan om vikten är högre än den beställda.
Vi förbehåller oss rätten till max 0,1 gram avvikelse vid försäljning
av Guldkedjor.

BETALNINGSSÄTT

FAKTURA
När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt
personnummer. Även en jämförelse mellan personnummer och folkbok-
föringsadressen görs för att säkerställa att personen verkligen är den
hon/han utsäger sig för att vara. Detta medför att om du vill leverera
din beställning till en annan adress än folkbokföringsdressen måste du
ange en annan leveransadress. Detta finner du extra adressfält för i
kassasteget. Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår
påminnelseavgift med (det belopp som är tillåtet enligt lag) samt
dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Se mer
info på www.klarna.se
Vid faktura tillkommer en uppläggningsavgift på 29 kronor.

DELA UPP BETALNINGEN
Du kan välja att dela upp din betalning på olika antal månader.
Kontohanteringen sköts av vår samarbetspartner, Fakturerar mig -
Klarna AB. Läs mer på www.klarna.se där du finner Allmänna villkor
gällande din delbetalning (pdf). Vid delbetalning tillkommer en
uppläggningsavgift på 29 kronor. Minsta belopp för dela upp
betalningen är 1.000 kronor.

DIREKTBETALNING
Du betala direkt till vårt konto i Swedbank 81505 9830456779, anger
Ditt ordernummer eller namn.

SWISH
Swishar betalningen till 123 459 79 36 i samband med beställningen.

POSTFÖRSKOTT
För närvarande så erbjuder vi inte betalning via postförskott.

ORDERBEKRÄFTELSE
När vi mottagit din beställning skickar vi omgående en orderbekräftelse
via e-post till dig. Kontrollera denna orderbekräftelse så att allt ser
korrekt ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss
omgående via mail. Spar alltid din orderbekräftelse för att ha till hands
vid eventuella kontakter med oss. För din säkerhet, svarar vi bara på frågor
angående din order om du uppger ditt kundid och/eller ditt ordernummer.

LEVERANSTID
Normal leveranstid är 1-4 vardagar.

Nästan alla varor som Kominguld säljer finns i vårt lager, därav levererar vi
oftast varorna samma dag till dig.

Vissa produkter kan under högsäsong eller vid hög belastning
ha något längre leveranstid, detta meddelas då via e-post. Alla order som
gjorts före klockan 14.00 en vardag packas och skickas samma dag om dem finns
i butikslagret. Vi reserverar oss för slutförsäljning, för lagerhållning hos våra leverantörer,
samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de
varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterade. Detta beror då på
att varan ej finns i lager eller att leveransen från våra leverantörer är försenad.
Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss via mail om du då
vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.


EJ UTLÖST PAKET/LEVERANS
För leverans/paket som ej hämtas ut debiteras du en avgift för
outlöst paket på 300 kronor. Det motsvarar de omkostnader vi fått genom
att skicka ut försändelsen samt mottagit det i retur. Denna debitering sänds
till dig när leveransen/paketet har kommit oss åter tillhanda.

TRANSPORT
Vi skickar med Posten AB. Om varan skadas eller kommer bort under
transporten till dig är vi betalningsansvariga, du måste dock meddela
oss per mail inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då
du återsänder den till oss är du betalningsansvarig.

När Du som kund hämta ut Din försändelse från postombudet var då
uppmärksam på att den är i original och inte varit "öppnad". Vid
tveksamheter öppnar försändelsen hos postombudet.

TRANSPORTSKADOR
Transportskador skall mailas oss omgående när du fått/får varan levererad.

ÅNGERRÄTT, ÖPPET KÖP, BYTEN & RETURER
Du har alltid öppet köp-ångerrätt i 14 dagar från det att du fått dina varor enligt lagen
om distanshandelslagen - undantag finnes - se nedan i stycket. Du kan läsa mer
hos konsumentverket - se länken nedan.

http://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/
lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

Det enda villkoret är att produkten sänds tillbaka i originalskick d.v.s
att den ej är använd, i originalförpackning, eventuella plomberingar
ej är brutna och eventuella märkestags finns med. Vid retur står du
själv för portot samt ansvarar för att returen kommer åter till oss, bör
skickas som REK till oss. Returadressen finns på fakturan som medföljer
alla köp.

OBS! Graverade smycken är det Ej öppet köp eller bytesrätt på.
OBS! Förlovnings- och Vigsel/Alliansringar är det Ej öppet köp eller bytesrätt på.
OBS! Vi förbehåller oss rätten att kräva ett förskott vid köp av Gravyr varor.

Ändrar storlek i efterhand. Från 300:- och uppåt beroende på om ringen är
enfärgad, tvåfärgad, vitguld och med eller utan diamanter. Även hur stor
differensen är, vid större skillnader får man tillverkar en ny ring.
Prova noga och beställ rätt storlek från början.

Läs mer under vår rubrik - Förlovning.

Du har alltid bytesrätt i 14 dagar från det att du fått dina varor. Byte
av varor är kostnadsfritt.

Vid byte och/eller retur av vara som är felexpedierad av oss eller är
defekt står vi självklart för returportot.

VÅRA RÖDA PRISER - KOMIN PRISER
Våra röda priser är inte REA-priser.

Öppet köp gäller samtliga varor utan undantagen som står i stycket
ovanför allt enligt gällande lagar i distanshandelslagen.

SÅ HÄR GÖR DU VID BYTEN & RETURER
Meddela oss vad du vill byta eller returnera via mail, använd ditt
ordernummer. Är det ett byte du önskar så meddela oss så kan
vi lägga undan det du önskar byta till, förutsatt att det finns på lager.

Lägg direkt därefter den/de varor som du byter eller returnerar först i
eventuella originalförpackningar sedan i paketet/påse som vi levererat
dina varor i, skriv på returadressen som finns på Fakturan.

Vill du vara säker på att kunna spåra returförsändelsen bör det skickas
som REK, eller som postpaket. OBS! dessa merkostnader står du då för.

OBS! Glöm inte att maila oss innan du sänder tillbaka din retur.

Returer skickas till Komingruppen AB - Box 196 - 55113 Jönköping som
REK/VÄRDE så att försändelsen är försäkrad.

KVALITETSKONTROLL VID RETURER
Alla smycken som returneras genomgår vår noggranna kvalitetskontroll.
Vi kontrollerar då att varan inte är använd , att plomberingen ej är bruten,
att smycket inte är skadat samt att metall-, pärl- och diamant kvaliteten är
densamma som vid ursprunglig leverans. Eventuell manipulation eller
utbyte av smyckes delar etc betecknas som försök till bedrägeri och polis-
anmäls omgående.

ÅTERBETALNING FRÅN OSS TILL DIG
När varorna du returnerar är oss åter tillhanda så återför vi pengarna till
ditt konto. OBS! Vanligtvis tar det ca en vecka från att vi fått returen
innan du erhåller återbetalningen.

REKLAMATION
Vid reklamation, kontakta oss, sänd sedan tillbaka varan omgående till
oss från det du varit i kontakt med oss, glöm inte använda original förpack-
ningar för varan. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommenda-
tioner. För oss är det viktigt att erbjuda dig kvalitativa produkter. Vi är inte
nöjda förrän du är nöjd och gör alltid en utredning av en reklamation. Dina
åsikter är viktiga för oss.

ec.europa.eu/odr - EU:s gemensamma tvistlösningssida.

DELIVER ABROAD
We can also deliver our goods to other countries in Europe (EU), please contact
us by mail for more information.

KONTAKTA OSS
Vi vill gärna höra synpunkter om oss och/eller vårt sortiment.
Kontakta oss via mail. Använd kontaktformuläret.

ORGANISATIONSNUMMER
SE556307656001

Nyhetsbrev

Jag vill prenumerera på nyhetsbrevet.